نقش دیجیتال مارکتینگ در صنعت دارویی

دیجیتال مارکتینگ در صنعت دارویی شیوه‌ای برای ارتباط با مشتریان است به این صورت که از تمام روش‌ها و استراتژی‌های دیجیتال برای معرفی محصول به مخاطب هدف استفاده می‌شود. محصول در صنعت دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی است. باتوجه‌به گستردگی این صنعت و تنوع انواع محصول، دیجیتال مارکتینگ بهترین شیوه برای معرفی محصولات شرکت‌های دارویی است.

چرا شرکت‌های دارویی کمتر به سمت دیجیتال مارکتینگ گرایش دارند؟

متأسفانه، در خیلی از کشورها مانند ایران به دلیل چارچوب‌های سخت‌گیرانه سازمان غذا و دارو، شرکت‌های داروسازی کمتر به سمت دیجیتال مارکتینگ سوق پیدا می‌کنند و شاید بتوان گفت که با واردنشدن در این حوزه حاشیه امن خود را حفظ می‌کنند. شاید سالیان قبل این شیوه منطقی به نظر می‌آمد؛ اما امروز محتوای دیجیتال اصلی‌ترین منبع هر جامعه به‌حساب می‌آید؛ بنابراین دوری از فضای آنلاین به معنای دوری از جامعه است و این به معنای شکست است.

اگر مطالب قبلی سایت محبوبه رمضانیان را مطالعه کرده باشید احتمالاً با خود می‌گویید که در صنعت دارویی مخاطب هدف پزشکان و پرستاران و به‌طورکلی کادر درمان هستند و مردم عامه جامعه نیستند که همه چیز را از طریق گوشی‌های هوشمند خود دنبال می‌کنند. باید به شما بگوییم که با ورود نسخه‌های الکترونیک در صنعت پزشکی کادر درمان بیش از گذشته با فضای دیجیتال خو گرفته‌اند و به نظر خیلی از آنها شرکت دارویی که استراتژی دیجیتال ندارد ازرده‌خارج است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم شرکت‌ های دارویی که برای مارکت آنلاین خود برنامه‌ریزی و استراتژی دارند، از پزشکان و پرستارانی که بر روی برند خودکار کرده‌اند و مورد اطمینان مردم جامعه هستند کمک می‌گیرند. با این تعریف می‌توان گفت بازاریابی آنلاین یک فرصت بی‌نظیر برای شرکت های دارویی فراهم کرده است.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:
چگونه می‌توان در بازاریابی صنعت دارویی موفق بود؟

برای دیجیتال مارکتینگ دارویی چه‌کارهایی باید انجام دهیم؟

تولید محتوای دیجیتال

کسانی که در حوزه بازاریابی آنلاین مطالعه می‌کنند می‌دانند که فارغ از اینکه زمینه بازاریابی در چه صنعتی است، تولید محتوای ارزشمند حرف اول را می‌زند. در صنعت دارویی و حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تولید محتوای دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا این روزها مردم بیشتر از قبل درباره سلامتی خود و خانواده‌هایشان حساس هستند و با چند جستجو در اینترنت سعی می‌کنند اطلاعات اولیه در این باره پیدا کنند؛ بنابراین شرکت دارویی موفق خواهد بود که اطلاعات خوبی به مردم عادی در زمینه بیماری‌ها و درمان‌های موجود بدهد. البته محتوایی که شرکت داروسازی در سایت خود تولید می‌کند به‌هیچ‌عنوان نباید جنبه تبلیغات داشته باشد و اطلاعات باید صرفاً برای بالابردن آگاهی کاربران باشد.

ازآنجایی‌که مخاطب اصلی شرکت‌های دارویی کادر درمان هستند این شرکت‌ها باید استراتژی تولید محتوا برای پزشکان و پرستاران هم داشته باشند.

به طور کلی شرکت داروسازی باید دو نوع تولید محتوای دیجیتال داشته باشد. دسته اول برای مردم عادی و دسته دوم برای کادر درمان.

بهینه‌سازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شرکت دارویی برای موتورهای جستجو

ازآنجایی‌که افراد برای هر سؤالی در گوگل و شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند، شرکت داروسازی باید برای بهینه‌سازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود استراتژی داشته باشد که کاربران با جستجو در این فضاها بتوانند از اطلاعات سایت آنها استفاده کنند. اگر سایت دارویی بهینه‌سازی نشده باشد کاربر با جستجو در فضای آنلاین هرگز آنها را در نتایج جستجو نخواهد دید.

کمک از افراد تأثیرگذار در حوزه سلامت و درمان

اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در هر حوزه‌ای هستند. کسانی که افراد جامعه در آن زمینه خاص به آنها اعتماد دارند و برای رسیدن به نتیجه بهتر نظرات و پیشنهادها آنها را پیگیری می‌کنند. صنعت دارویی هم از این موضوع مستثنی نیست. در حوزه دارویی و پزشکی پزشکان و پرستاران زیادی هستند که در صفحات اجتماعی خود ارتباط خوبی با افراد جامعه برقرار کرده‌اند و اطلاعات ارزشمندی برای مخاطبان خود تولید می‌کنند و حتی مشاوره‌های رایگان در فضای شخصی به بیماران می‌دهند. این افراد برای شرکت‌های دارویی بهترین گزینه هستند که بتوانند صدای شرکت دارویی در جامعه باشند. البته مجاب کردن پزشکان و پرستارانی که بر روی برند شخصی خود کار کرده‌اند اصلاً کار راحتی نخواهد بود و شرکت دارویی باید صددرصد به محصول خود مطمئن باشد؛ زیرا این افراد اعتبار خود را برای هیچ شرکت داروسازی خراب نخواهند کرد.

شاید این مطلب هم برایتان جالب باشد:
کدام استراتژی بازاریابی دارویی منجر به موفقیت می‌شود؟

پیشنهادهای ویژه برای سایت‌های فروش محصولات دارویی (آرایشی – بهداشتی)

شرکتهای دارویی که امکان فروش آنلاین محصولات دارویی (آرایشی – بهداشتی) در سایت خود دارند، این امکان را دارند که با طراحی کمپین‌های تبلیغاتی پیشنهادهای فروش ویژه‌ای برای کاربران خود داشته باشند و به‌این‌ترتیب با مشتریان محصولات خود ارتباط برقرار خواهند کرد و در نتیجه اعتماد کاربران این کمپین‌ها منجر به افزایش فروش شرکت دارویی خواهد شد.

دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ در صنعت دارویی

محبوبه رمضانیان با سال‌ها سابقه موفق در حوزه بازاریابی و فروش صنعت دارویی در وب‌سایت خود سعی دارد با ارائه دوره های دیجیتال مارکتینگ دارویی به شرکت های داروسازی در زمینه بازاریابی دارویی کمک کند. همچنین به‌عنوان مشاور و مدرس در کنار آنها فعالیت خواهد کرد. ضمناً برای کادر درمان دوره آموزشی پرسونال برند پزشکان و برندسازی برای پرستاران را ارائه می‌دهد.

همچنین محبوبه رمضانیان برای افرادی که جویای استخدام در صنعت دارویی هستند دوره‌های کاربردی و تخصصی مانند دوره ویزیتور دارویی موفق، دوره مدرپ و نماینده علمی دارویی و دوره آموزشی بازاریاب دارویی را ارائه می‌دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *